Wednesday, October 15, 2008

Aktiviti-aktiviti zionis

Walaupun matlamat awal mereka adalah untuk mengembalikan bumi Palestin tetapi akhirnya dengan kombinasi bersama-sama Freemasonry, mereka bergerak untuk menguasai dunia seluruhnya. Kegiatan-kegiatannya mereka bahagikan kepada ;

(a) Tindakan yang bersifat agresif seperti penganiayaan dan pembunuhan. Dalam kepercayaan kitab suci mereka, Thalmud mendakwa bahawa bangsa Yahudi sebagai sebahagian daripada unsur Tuhan yang mulia sementara selainnya adalah Goyim (haiwan).[1] Lantaran itulah mereka dibenarkan berbuat sesuka hati demi untuk menjayakan cita-cita bangsa pilihan Tuhan ini.

(b) Perjanjian-perjanjian yang lebih memihak kepada mereka. Ajaran Thalmud menegaskan, sekiranya berlaku perbalahan dalam sesuatu isu, bangsa Yahudi dibenarkan menipu, membunuh, menganiayai dan memperkosa bangsa lain bagi mencapai matlamat kebenaran mereka.[2]

(c) Kewujudan kelab-kelab sulit pertubuhan atas alasan kebajikan sosial dan kebajikan. Antara kelab-kelab sosial yang dikesan mempunyai hubungan langsung dengan pergerakan ini ialah Freemasonry, Illuminati, Kahila, Rotary Club, Lion Club dan B’nai Bridth Club dan mereka pernah dianggotai oleh tokoh-tokoh dari dunia Islam seperti Hassan Ali Khan, duta Iran ke Paris (1860), Kamal Atartuk Bapa Pemodenan Turki dan sebagainya.[3]

(d) Pendekatan pendidikan dan ilmu pengetahuan. Mereka sedar kaedah membina masyarakat bukan Yahudi yang lemah adalah paling efektif melalui bidang pendidikan lalu mereka menaja beberapa bentuk pengajian yang mendorang umat Islam akhirnya memuja mereka, ataupun kemodenan dan teknologi baru.

(e) Kegiatan ekonomi dan kewangan. Ekonomi dan jaringan kewangan dunia perlu dikuasai oleh mereka kerana itulah kekuatan pergerakan mereka yang rata-r ata keahliannya adalah di kalangan jutawan dan golongan korporat dunia pada hari ini, jaringan ekonomi dunia sememangnya dikuasai oleh bangsa mereka, seperti IMF, MNC dan lain-lain.

(f) Menyemarakkan penghancuran akhlak umat menerusi program-program kebudayaan dan sosial. Program-program yang dirancang oleh mereka ataupun didalangi oleh mereka di sebalik syarikat-syarikat rokok antarabangsa merupakan uasaha mereka untuk menghancurkan umat Islam serta melemahkan akidah mereka.

(g) Juga antara dakyah Zionis adalah dengan menguasai sumber-sumber maklumat semasa dan mempergunakan saluran ini untuk menyebarkan propoganda mereka ke seluruh dunia seperti menerusi TV, Internet, majalah-majalah dan sebagainya. Hari ini kita dapati sebahagian besar maklumat dan gambaran berita yang terdapat dalam media cetak dan elektronik ini didominasikan oleh golongan Yahudi.

Ancaman-ancaman pergerakan Zionis dilihat dari aspek penubuhan Freemasonry (Illumuniti dan Kelab-Kelab Sosial) melalui penyelewengan fakta-fakta sejarah dan kebudayaan Islam, penyebaran Atheisme dan sekularisasi, pembebasan wanita dari ikatan agama dan akhlak serta penekanan materialisme dan kahidupan duniawi. Dari sudut ekonomi Zionis menguasai pasaran kewangan dan bank-bank dunia serta memonopoli sistem ekonomi antarabangsa melalui MNC (Multi-National Cooporation) menyebabkan penggantungan umat Islam terhadap mereka. Melalui media massa umat Islam digambarkan sebagai tidak berperikemanusiaan, malas, miskin dan lain-lain manakala gerakan ini banyak menaburkan dosa dengan pembiayaan program-program bercorak hiburan seperti konsert-konsert, peraduan ratu cantik dan aktiviti-aktiviti sukan dengan cara yang bercanggah dengan tuntutan Islam, bagi melalaikan umat Islam dan menjauhkan mereka dari cara hidup Islam.

No comments: